Niezwykle istotne dla osiągnięcia sukcesu firmy działającej w niemal każdej branży są skuteczne działania marketingowe. Dobrze przemyślana strategia reklamowa jest czynnikiem, który powoduje, że oferowane przez przedsiębiorstwo towary lub usługi stają się coraz bardziej rozpoznawalne, a firma zyskuje coraz więcej nowych klientów. Kiedy podejmiemy decyzję, że chcemy zainwestować w reklamę, pozostaje jeszcze wybór jej odpowiedniej formy. Można zdecydować się na ulotki, plakaty, billboardy, reklamę w Internecie albo wykorzystać potencjał tablic reklamowych. W dzisiejszym wpisie przedstawimy zalety tych tablic oraz opiszemy ich rodzaje.
Czym są tablice reklamowe i jakie są ich rodzaje?
Tablice reklamowe to specjalne miejsca przeznaczone do przekazywania treści marketingowych. Dzięki włączeniu ich do swojej strategii reklamowej możemy skutecznie budować pozytywny wizerunek naszej firmy, a także zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Tablice reklamowe mogą mieć różne kształty i rozmiary. Mimo iż hasło „tablica” kojarzy się nam z prostokątnym kształtem, to obecnie mamy do dyspozycji także tablice o innym kształcie. Oto ich podstawowe rodzaje:
• Billboardy – tego rodzaju tablice nie potrzebują ściany, na której można by je zawiesić. Billboardy to wolnostojące tablice reklamowe o pokaźnych rozmiarach. Są one zakotwiczone w ziemi solidnymi fundamentami, dzięki którym nie ma ryzyka, że przewrócą się nawet podczas porywistych podmuchów wiatru. Najczęściej stawia się je w pobliżu ruchliwych dróg w miastach i poza ich granicami. Duże wymiary reklamy znajdującej się na takiej tablicy zapewniają jej doskonałą widoczność. Przejeżdżający obok nich kierowcy i pasażerowie zawsze zwracają na nie uwagę, często dzieje się to zupełnie nieświadomie, ale obraz umieszczony na takiej tablicy zostaje zapamiętany.
• Tablice przestawne – są podobne do billboardów, ale pozbawione fundamentów. Stabilność zapewniają im solidne słupy nośne oraz specjalne dolne platformy. Takie tablice reklamowe mają najczęściej duże wymiary, a dzięki brakowi fundamentów można je przenosić w różne miejsca.
• Tablice wiszące – to bardzo popularne tablice reklamowe, które wiesza się na ścianach. Najczęściej są wykorzystywane w miastach, gdzie można je zawiesić na ścianach budynków, ogrodzeniach czy murach. Zaletą takich tablic jest ich wytrzymałość oraz odporność na działanie zmiennych warunków atmosferycznych. Dzięki podporze, jaką jest dla nich ściana, tablice takie są całkowicie odporne na działanie silnego wiatru.