Reklama outdoor, czyli zewnętrzna, to jedyne tego typu medium, które zapewnia masowy zasięg oddziaływania i nieprzerwanie cieszy się ogromnym zainteresowaniem reklamodawców. Nic nie wskazuje, aby w najbliższym czasie coś się w tej kwestii zmieniło. Głównym narzędziem kampanii outdoorowych są nośniki zlokalizowane w strefach miejskich, które umożliwiają dotarcie z komunikatem reklamowym do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Efektywność tego rodzaju kampanii zależy jednak od kilku czynników, takich jak m.in. specyfika, lokalizacja i ilość nośników.
Krótka charakterystyka reklamy outdoor
Reklama outdoor to bardzo szeroka dziedzina i można byłoby o niej pisać wiele. Postaramy się jednak w jak największym skrócie przedstawić specyfikę jej skuteczności. Kampanie outdoorowe opierają się przede wszystkim na wielkoformatowych nośnikach umieszczanych w centrum miast lub w najczęściej uczęszczanych miejscach, np. przy ruchliwych ulicach. Celem takiej reklamy jest zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców i przekazanie im jak największej ilości informacji w sposób zwięzły, atrakcyjny, zachęcający do podjęcia określonej reakcji, np. skorzystania z promocji, dokonania zakupu itp.
Nośników reklamy outdoor jest wiele, w tym m.in. billboardy, plakaty, wielkie ekrany LED, reklamy umieszczane na budynkach, przystankach czy środkach komunikacji miejskiej. Obecnie stanowią one integralną część krajobrazu miejskiego.
Skuteczność kampanii reklamowej outdoor
Skuteczność kampanii reklamowej outdoor zależy od wielu czynników. Najlepsze rezultaty można osiągnąć wówczas, gdy przygotowana wizualizacja będzie skupiała się przede wszystkim na elementach graficznych, które przyciągają uwagę odbiorców, a w mniejszym stopniu na słowach. Niekiedy wystarczy umieszczenie jednego słowa (np. nazwy firmy) na ciekawie zaprojektowanym tle, aby skutecznie przyciągnąć uwagę klientów. Oczywiście zaplecze graficzne musi być przygotowane profesjonalnie, dlatego też już na etapie planowania takiej kampanii warto nawiązać współpracę ze sprawdzoną agencją reklamową, taką jak Dom Mediowy Medialny24 w Lublinie. Równie ważna jest kwestia doboru odpowiedniej lokalizacji poszczególnych nośników.